• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 378
Mottagna reaktioner
402
Poäng
557
Vad är det för höjning ni talar om ? Menar ni att det kan gå att höja efter 2 månaders inbetalning istället för 3 tror ni? Eller bara summan ? Jag gick höja from 5000kr till 10000kr för 2 mån sen och vill helst inte vänta till 3 månader igen .
Min man fick sitt lån i augusti förra året, efter 3 inbetalningar kunde han höja i november efter autogirodragningen då, Från 5000 till 10000 kr, sen betalade han december och januari och kunde då höja från 10000 till 30000. Han hade då turen att anmärkningen han fick i början på januari ännu inte syntes på bisnode, varför vet jag inte.
När den anmärkningen blev 6 månader gammal nu i början på juli kunde han höja till 50000 kr. Så mellan första och andra höjningen hade han betalt 2 gånger, december och januari alltså.

Har du testat att höja? Kan du vänta tills dragningen nu i juli är gjord är det ju bara ett plus...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Låter ju fantastiskt OM det finns en möjlighet att jag inte behöver vänta till 3 dragningar igen nu andra gången innan jag kan höja , jag har som sagt bara höjt en gång fr 5000kr/10000kr och då efter 3 dragningar . Nu i juli är det 2 dragningar igen
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 628
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Låter ju fantastiskt OM det finns en möjlighet att jag inte behöver vänta till 3 dragningar igen nu andra gången innan jag kan höja , jag har som sagt bara höjt en gång fr 5000kr/10000kr och då efter 3 dragningar . Nu i juli är det 2 dragningar igen
Jag fick 10.000 i januari, i slutet av april (efter 3 inbetalningar) kunde jag höja till 20.000kr.
Testade igen sen i Maj månad efter endast 1 inbetalning och fick då höja till 30.000kr. Så för mig gick det redan efter 1 inbetalning.
Nu i Juli kommer jag göra min 2:a höjning och hoppas att jag får höja igen. Men jag chansade i Maj för att de stog på deras sida när jag loggade in att jag var en trogen kund och kunde ansöka om utökning och då gjorde jag det. :)
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 361
Mottagna reaktioner
799
Poäng
677
Jag tror det är så här.

Du söker det du vill, om du söker max från början så får du det du kan få utifrån deras parametrar.

Säg att du får bara 20.000 då kan du levla trots att du inte skulle fått 30.000 från början och få det efter 3 skötta betalningar.

Men om du söker 10.000 och har förutsättningar att få 50.000 direkt om du sökt det. Så kan du om du vill höja direkt till det högsta du kunnat få (jag höjde på samma dag till och med två steg i omgångar)
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Jag fick 10.000 i januari, i slutet av april (efter 3 inbetalningar) kunde jag höja till 20.000kr.
Testade igen sen i Maj månad efter endast 1 inbetalning och fick då höja till 30.000kr. Så för mig gick det redan efter 1 inbetalning.
Nu i Juli kommer jag göra min 2:a höjning och hoppas att jag får höja igen. Men jag chansade i Maj för att de stog på deras sida när jag loggade in att jag var en trogen kund och kunde ansöka om utökning och då gjorde jag det. :)
Jag provade efter första dragningen andra gången och då gick det inte iaf .
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 628
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Jag provade efter första dragningen andra gången och då gick det inte iaf .
Okej, nä första gången måste man vänta 3 inbetalningar iallafall. Men sen för att få höjning nummer 2 verkar de som att de inte alltid krävs 3 betalningar.
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
820
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Jag tror det är så här.

Du söker det du vill, om du söker max från början så får du det du kan få utifrån deras parametrar.

Säg att du får bara 20.000 då kan du levla trots att du inte skulle fått 30.000 från början och få det efter 3 skötta betalningar.

Men om du söker 10.000 och har förutsättningar att få 50.000 direkt om du sökt det. Så kan du om du vill höja direkt till det högsta du kunnat få (jag höjde på samma dag till och med två steg i omgångar)

Jag sökte 30/6 och fick 50,000 SEK direkt. (Har en miljon i taxerad inkomst från 2020)

Min första autogirodragning äger rum till helgen. Tror du även jag kan söka om höjning nästa vecka eller är det tre betalningar som gäller? Råder delade meningar om detta.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 361
Mottagna reaktioner
799
Poäng
677
Jag sökte 30/6 och fick 50,000 SEK direkt. (Har en miljon i taxerad inkomst från 2020)

Min första autogirodragning äger rum till helgen. Tror du även jag kan söka om höjning nästa vecka eller är det tre betalningar som gäller? Råder delade meningar om detta.
Om min teori håller så kanske du kan det, men det kan ju vara så att de väljer av princip att det skall vara tre betalningar i rad för att höja över 50.000 kan vara ett sätt för dem att mjukstarta, alla som har 50.000 idag har ju inte betalt in 3 ggr alltså skulle de behöva mindre kapital men ändå kunna erbjuda de som enligt regelverket de bestämmer helt själva har rätt till det.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 361
Mottagna reaktioner
799
Poäng
677
Jag sökte 30/6 och fick 50,000 SEK direkt. (Har en miljon i taxerad inkomst från 2020)

Min första autogirodragning äger rum till helgen. Tror du även jag kan söka om höjning nästa vecka eller är det tre betalningar som gäller? Råder delade meningar om detta.
Kolla inlägg #733
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
918
Poäng
817
Känns som det är ganska lätt egentligen. Har du dålig bisnode så krävs det 3 betalningar så får du höja. Men har ditt betyg ökat mkt under tiden många FF gått ut tex så är ditt betyg bättre då så kan man kanske höja tidigare eller hoppa över ett eller Två steg
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp